Kam mums tas vanduo?

Taigi šiandien ne apie tai, kiek reikia vandens, bet iš pradžių norim suteikti motyvacijos daugiau jo gerti (bet vėl gi – ne per daug:).

  • Vanduo gali būti puikus ‘vaistas’ nuo įvairių ligų – pradedant galvos skausmu (beje, Milda taip “išgydė” vyro vis pasikartojančius galvos skausmus – tiesiog vis primindama gert ir gert vandens. Jei iš pradžių išgerdavo gal 1-2 puodelius vandens per dieną, dabar jau išgeria tikrai bent 1,5 litro – gal vis tiek kiek per mažai, bet…). ir baigiant nuovargiu ir sąnarių skausmais.
  • Vanduo yra kūno pagrindas – visoms kūno ląstelėms reikalingas vanduo, ir galima rasti įvairių procentų, bet tarkim galima teigti, jog vanduo sudaro apie 80% mūsų kūno. Ir geriausias šaltinis kūną papildyti vandeniu yra..tiesiog gerti vandenį. Mes jau nekalbame apie alkoholį ar gaiviuosius gėrimus, kurie apskritai vagia vandenį iš organizmo – coca-colos tikrai išgersi daugiau nei vandens ir norėsi dar. O kava ir juoda bei žalia arbatos veikia skysčius varančiai – t.y. skatina organizmą pašalinti vandenį.
  • Vanduo mums reikalingas, nes su skysčiais mes pašaliname nereikalingas ar kenksmingas medžiagas (su šlapimu, išmatomis ir prakaitu).
  • Vanduo reikalingas visai cirkuliacijai ir kūno funkcijoms.
  • Vanduo reikalingas raumenų ląstelėms – jei jo trūksta, gali būti juntamas nuovargis, silpnumas.
  • Vanduo reikalingas sąnariams – kad liktų pakankamai lankstūs.
  • Vanduo labai reikalingas smegenų veiklai.
  • Vanduo itin reikalingas mūsų odai – bet kuri kosmetologė pasakys vien žvilgtelės į odą, ar pakankamai geri vandens.
  • Vanduo padeda išlaikyti vienodą kūno temperatūrą.
  • Vandens gėrimas net padeda kontroliuoti mitybą, padeda nepersivalgyti ir nevalgyti tada, kai iš tikro esi ne išalkus, o ištroškus.
  • Vanduo reikalingas inkstams – pakankamai vandens leidžia efektyviai pašalinti organizmo atliekas.
  • Vanduo reikalingas sveikam ir netrikdomam virškinimui.
  • Vanduo reikalingas, kad nejaustum nuovargio ar galvos skausmo. Žinoma, ne būtinai, bet jei geri per mažai vandens – pabandyk gerti pakankamai pagal rekomendacijas.

Žodžiu.. Kažkuris punktas gi turi motyvuoti išgerti pakankamai vandens? Iškart siūlom išbandyt save (jei geri pakankamai – nebetrukdom 🙂 ), bet jei įtari, kad gali trūkti – pasiimk didesnį butelį vandens bent 1,5 litro – ir visą dieną turėk jį šalia savęs. Geriausia, gal net šį eksperimentą daryti laisvą dieną, kad nereiktų tampytis jo su savim į darbą. 🙂 Nesistenk išgert daugiau, čia gi testas tik Tau. Dienos gale pažiūrėk kiek išgėrei – puiku jei pritrūko, nes turi išgerti daugiau nei 1,5 litro per dieną. Bet prisipažinsim – kai mes prieš kelis metus pradėjom kontroliuot kiek išgeriam – mums toks pats testas parodė, kad 1-2 puodelius per dieną….

Vanduo. Nuotrauka“ Cottonbro