Kodėl reikia aliejaus kasdien?

Taigi. Matei mūsų šio mėnesio iššūkį. Kasdien išgerti po 1 šaukštą aliejaus. Nuuu, toks iššūkis nei vienas, nei trys 😀 O kaip tau? :)))

Iš tikro, tai visų pirma skubame papildyti, kad aliejus būtinai BŪTINAI turi būti šalto spaudimo. Na juk jei jau aliejų vartojame kaip maisto papildą, ir geriame kasdien po 1 šaukštą, tai tikrai negeriame to pačio paprasčiausio – pasirūpiname, kad jis būtų kokybiškas, ir kaip jau minėjome – būtinai šalto spaudimo.

kodėl aliejus sveika
Aliejaus privalumai sveikatai. Nuotrauka: Rodnae productions

Tada sekantis klausimas – kokį aliejų gerti? Atsakome – aliejaus rūšis tikrai priklauso tik nuo tavęs. Pažadame, kad šį mėnesį tikrai apžvelgsime pagrindines ir kelias įdomesnes aliejaus rūšis. Bet būtent šiuo konkrečiu atveju – rinkis pagal save. Gali būti tiek įprastas alyvuogių aliejus (tik vėl primename – šalto spaudimo!!), gali būti šaukštais kabinamas kokosų aliejus. Gali būti kanapių aliejus, šaltalankių aliejus, linų sėmenų aliejus, ar toks, kokio tik tu nori 🙂

Ir tada pereiname prie svarbiausios dalies. Argumentai, kodėl gi reikia aliejų vartoti kasdien?

Gauni naudingų riebalų

Taip taip, riebalai nėra vienodi – jie būna sotieji ir nesotieji. Tai vat būtent aliejus priklauso prie tų gerųjų riebalų – nesočiųjų. Pagal įvairių mitybos specialistų patarimus, per dieną turėtum apie 20-30 proc savo kalorijų gauti iš nesočiųjų riebalų. Tuo tarpu iš sočiųjų – ne daugiau kaip 10 proc. Ir va tada skaičiuojam – kiek šaukštų kokybiško aliejaus suvartoji per dieną? Ant salotų, košių, ar tiesiog kaip mūsų iššūkyje – gryno? Aha… O kiek suvartoji keptų produktų? Daugiau, žymiai daugiau. Ir vat čia ir gaunasi tas disbalansas, ir dar vienas mitas apie riebalus.

Padeda numesti svorio

(ar tiesiog jį sureguliuoti). Taip taip – kadangi jau išsiaiškinome, kad riebalai būna gerieji ir blogieji (arba nesotieji ir sotieji), tai laikas sugriauti dar vieną mitą. Juk tikrai ne iš vienos draugės girdėjai, kad jei nori numesti svorio, reikia mažinti suvartojamą riebalų kiekį? MELAS! Kaip jau minėjome, tikrai turi stengtis mažiau suvartoti (ar išvis atsisakyti) sočiųjų riebalų. Bet tikrai šaukštas aliejaus (kokybiško, pirmo spaudimo, nerafinuoto!) neužaugins nei papildomų 5 kilogramų, nei ‘gelbėjimo rato’ ant pilvo. Tikrai tikrai ne 🙂 Iš tikro, šaukštas aliejaus net gi padeda numesti svorio. Pavyzdžiui, viename tyrime moterys, kurios vartojo alyvuogių aliejų kasdien, po mėnesio numetė 5% daugiau svorio nei tos, kurios buvo griežtai apriboję riebalus ir aliejus. Be to, aliejus suteikia sotumo jausmą, tad natūraliai ir suvalgai mažiau (išlaikydama tas pačias dienos kalorijas).

Odos, plaukų, nagų

(ir kitų ragų :D) grožiui. Ir mes kalbame būtent apie aliejaus gėrimą. Aišku, drąsiai galima ir tepti – darant plaukų kaukes/veido kaukes/rankų voneles. Bet vat būtent geriant aliejų yra atkuriamas ir palaikomas tinkamas drėgmės lygis organizme. Plius, priklausomai nuo pasirinktos aliejaus rūšies, joje yra krūva naudingų mikroelementų, kurie taip pat teigiamai veikia tavo odą, plaukus, nagus. Ir dar – juk žinojai, kad vieni vitaminai yra tirpūs vandenyje, o kiti – riebaluose? Tai va, teigiama, kad jei per dieną suvartoji tinkamą riebalų dozę, tai ir vitaminų įsisavinimas (tų tirpių riebaluose) padidėja. O ko jau ko, bet artėjant šaltajam sezonui, tikrai norisi kuo daugiau tų vitaminų gauti, įsisavinti ir prisikaupti. 🙂

Geresnis virškinimas

Nes aliejus virškinamąjį traktą tiesig taip sutepa, ir tada visi procesai vyskta lengviau, greičiau ir kokybiškiau. Radome net žmogaus palyginimų su automobiliu. Nes juk ir automobiliu kad tinkamai veiktų, yra reikalinga kokybiška alyva. Taip ir žmogui, kasdien reikalinga dozė kokybiško aliejaus 🙂

Sumažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis

Bet vėl gi – kalbame apie kokybiškų aliejų tinkamą vartojimą (ne puodeliais, o 2-3 šaukštai per dieną), ir tų blogųjų riebalų suvartojimo mažinimą. Bet iš esmės, JAV maisto ir vaistų tarnyba paskelbė, kad kasdien suvartojant 2 šaukštus aliejaus, rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis yra sumažinama ir širdies būklė pagerinama. Taip yra būtent dėl gerųjų riebalų poveikio, dėl blogojo cholesterolio mažinimo, ir taip gerinamos kraujagyslių būklės. Tad iš esmės, jei tik gali išvengti (ar sumažinti), kodėl gi ne? 🙂

Ir dar daug naudų gali gauti priklausomai nuo aliejaus rūšies, kurią pasirinkai gerti. Jas, kaip ir žadėjome, tikrai pasistengsime apžvelgti šį mėnesį 🙂

O mes ir toliau savo rytus pradedame šaukštu aliejaus. Hmm, kai žinai, kad sveika, tai gal ir lengviau nuryt bus? 🙂