Kalėdinis kapitalinis susitvarkymas

Sakysi prie ko čia sveikas gyvenimas ir sveikas mąstymas, prie dulkių, kalkių ant kranų ir grindų plovimo? Įrodysim, kad jie susiję, ir kad kalėdinis kapitalinis susitvarkymas gali reikšti daugiau nei dulkių valymą. Ką mes siūlome?

  1. Skirk laiko bent kas antrą dieną – nebūtina paskutinėm dienom prieš didžiąsias šventes dirbti nuo 6:00 iki 22:00 ir tada NEKĘSTI švenčių, dar prieš tai kaip koks piktas grinčas pavogus šventes iš artimųjų (nes na kaip nepyksi, kad TU VIENA TVARKAISI, ir TIEK TVARKAISI). Tad – saugoms savo nuotaiką, kitų nuotaiką, ir savo sveiką mąstymą (štai, juk sakėm, kad susiję). Juolab, kai bandant per paskutines dienas susitvarkyt viską – pirmom spintelėm dar skiri daug dėmesio, o paskui jau ūpas mažėja, mažėja, mažėja…kol pradedi tiesiog slėpti daiktus už durelių. Tad tarkim viena spinta – vienai dienai, po žingsnelį. Nepamiršk ir visokių dokumentų, garantijų stalčių – kuriuos turtai kaupiami n metų ir besitvarkant pamatai, kad turi 12 metų senumo mikrobangės garantiją, kurią jau dukart pakeitei.
  2. Nuspręsk išmesti – taip, tarkim dėl to, kad šiemet įsimintinieji coronos metai ar susidėliok galvoj kaip nori, bet visus daiktus, kurių nenaudoji, visus rūbus, kurių nenešioji, batus su 14 cm pakulne, kuriuos tikrai gal dar kadanors norėsi užsidėt – viską – ‘išmesk’ iš savo namų, BET peržiūrėk, ką gali aitduoti, susisiek su savo savivaldybės socialiniu skyrium, šeimos krizių šeimu ar kita panašia organizacija – atsiras žmonių, kurie apsidžiaugs tavo visdar geru, tiesiog nemėgstamu megztiniu. Tvarkinga spinta – mažiau daiktų, daugiau erdvės mintis, greičiau priimami sprendimai, taupomas laikas.
  3. Peržiūrėk ir maisto atsargų lobynus – galiojančius, neišpakuotus maisto produktus (kur tikrai galvojai, kad gaminsi tą rizoto) atiduok į maisto banką, negaliojančius išmesk, seniai atidarytus ir tūnančius kažkur šaldytuvo gilumoje – gal visų pirma bent pauostyk, o vėliau paragauk:)) sukėlė įtarimų – mesk. Dar siūlytume kaip ir kažkada anksčiau išsivalyt nuo nesveiko maisto – auksinė taisyklė – yra saldainių spintelėje – tu juos valgysi, nėra… nepasigaminsi gi:)
  4. Tada imkis savęs – sėskis patogiai ir pradėk – grubiai nusipaišyk skritulius – kiekvienai savo gyvenimo daliai po skirtulį, pagal tai, kiek laiko jis tau užima – parink jo dydį. Darbas užima daug – piešk didelį apskritimą, maisto gaminimas ne tiek daug – piešk mažesnį – ir taip grubiai susipiešk tradicinę savo dieną. O tada ant kito lapo susipiešk skritulius – kaip norėtum, kad atrodytų – gali piešt išvis be darbo skritulio, arba su įsivaizduojamu nuostabaus darbo skrituliu, tik stenkis vistik bandyt bent šiek tiek realistiškai. Ir palygink šituos du lapus, o tada atlik savo skritulių auditą:) kurį gali sumažinti, kad padidėtų kitas? Kas tiek užima buityje, kad sumažinus buities skritulį atsirastų daugiau laiko sportui, hobiui, knygoms? Tik būk sąžininga – net jei vos pusvalandį prieš miegą pabimbsai priešais televizorių – piešk – vėliau bus, ką išbraukt ar sumažinti. Žiūrėk gal nuspręsi kraustytis arčiau darbų ir mokyklų, nes pamatysi, kad 2 valandas per dieną sugaišti važinėjimams ir vežiojimams?
  5. Toliau – stebėk save – turbūt neblogai save pažįsti, bet pastebėk, tebūnie Advento laikotarpis savistabos metas. Kokias mąstymo klaidas darai? https://monu.lt/mastymo-klaidos/ Yra jų ir daugiau, bet stebėk, kur save apriboji, kur pati sau pasakai ne, kol dar niekas kitas net apie tai nepagalvojo, kur savęs nemyli, kaip save baudi, kritikuoji. Rašykis kiekvieną dieną – mėnesio gale galėsi pamatyti tendenciją, galėsi pažaisti žaidimą – jei tame dienorašytyje būtų kito žmogaus istorija – ar jam taip pat pasakytum ne? ar jis taip pat turėtų savęs nemylėti? Mąstymo klaidų darome visi ir visos, tik sąmoningumas, savęs stebėjimas gali padėti išgyvendinti tuos prastus įpročius.
  6. Nusipiešk naujų metų planą – visų 2021-ų metų. Apie jį – šiek tiek vėliau, atskirai ir, kaip visada, su mūsų pasiūlymais. Patikėk turim vieną labai gerą:)
Nuotrauka: Vraj Shah