Būti vienai ir jaustis vienišai

Ar žinai, kad pabuvimas su savim yra mums būtinas? Ir labai sveikas ir kokybiškas laikas, meilės sau išraiška. Anksčiau tam tikrais etapais mums abiems, Mildai ir Dovilei, atrodė, kad mes labai bendraujančios, mėgstančios kompaniją – kad laikas vienumoje tiesiog ne mums. O iš tiesų tiesiog nemokėjome pabūti vienumoje – vienatvė mums kėlė vienišumo ir baimės jausmą, o ne jaukaus pabuvimo su savimi.

Kalbant su psichoterapeute išsiaškinom, kad vienatvė kelia baimės jausmą todėl, kad bijai savo minčių, kai esi viena, bijai susitikti su savo baimėmis, abejonėmis, kylančiais klausimais. Juk taip patogu būtų užsisukus darbuose, namų reikaluose, susitikimuose su draugais ir pokalbiuose su vyru, kai kiekviena laisvesnė minutė yra kažkuo užpildoma – jei ne socialiniais tinklais, tai knyga, naujienų portalu, namų „patvarkymu“. Tada santykių krizė šeimoje, suprastėję santykiai su vaikais, abejonės dėl darbo ar apskritai pasirinktos profesijos, nepasitikėjimas, valgymo problemos ir visa kita – saugiai grūdamos kažkur gilyn.. tik ar žinai, kad tu jų neištrini? Tiesiog kemši jas gilyn ir nenorėdama lauki, kada prasprogs. Net jei viskas gyvenime gražu ir gera, vistiek labai sveika tiesiog skirti sau laiko ir susidėlioti mintis, sukurti planus, apmąstyti pokyčius, o gal kaip tik gyvenime įsivyravusį stabilumą.

Moksliškai buvimas vienumoje yra rekomenduojamas, nes buvimas vienumoje:

  1. Padeda pažinti save – vidinis dialogas gali atnešti labai daug atsakymų;
  2. Kuria empatijos jausmą-bendravimas su kitais sukelia priešpriešą – mano nuomonė ir jų nuomonė, bendraujant tik su savimi turi daugiau laiko ir noro įsigyventi į kitų perspektyvas;
  3. Padeda pažvelgti į gyvenimą a) iš kitos perspektyvos ir b) pamatyti bendrą vaizdą;
  4. Padeda kurti pasitikėjimą-geriau pažįstant save, sprendžiant klausimus ženkliai gerėja pasitikėjimas, tu jauti, kad gyveni ne minčių chaose, o balanse;
  5. Gerina bendrą psichologinę savijautą-sudedant kitus būdus kaip veikia vienuma, bendra psichologinė būklė tik gerėja;
  6. Skatina kūrybiškumą – lėtai ir turint laiko dėliojantis mintis ir idėjas, kai protas atsipalaiduoja, kyla naujų minčių;
  7. Didina savivertę – geriau pažindama save ir spręsdama kylančius klausimus, o ne juos grūsdama kažkur gilyn, Tu jauti didesnę savo pačios vertę;
  8. Gali sumažinti negatyvumą, padėti pakeisti požiūrį – turint laiko ir noro (labai svarbu) gali apmąstyti visas situacijas taip, taip susidėlioti mintis, kad pakeitus perspektyvą viskas gali atrodyti ne tokia didelė tragedija, išsprendžiama, įveikiama, praeis, pakeičiama, išmokstama ir pan.
  9. Didina produktyvumą – pasirodo toks minčių susidėliojimas leidžia produktyviau dirbti.

Iš savo patirties galime pasakyti – kartais iš tiesų tas pasivaikščiojimas vienumoje būna senų nuoskaudų, ne tokių malonių patirčių, kompleksų, savivertės ar pasitikėjimo problemų nagrinėjimu. Nėra malonu, lyg krapštytum šašą:)) Bet mes tai vadiname minčių higiena – jeigu vistik išėjus takeliu kyla šios mintys, reiškias, kad jos mus spaudžia – reikia „pabendrauti“ su savimi. Kartais tas pasivaikščiojimas tampa ateities planų dėliojimu, idėjomis, tikrai malonia patirtimi. Ir, beje, po pirmojo pasivaikščiojimo – ‘minčių higienos’ – jauti malonumą, nes jauti, kad niekas Tavęs nebespaudžia, Tu išdrįsai pažiūrėti į savo vidų. Bet kokiu atveju – vienuma mums naudinga, ypač moterims, nes mūsų galvoje nuolat verda visas minčių katilas ir pažintį su savimi mes vis užmirštame.

20% dėlionėms, kodas: deliones21