Ritualai geram miegui

Įtemptu laikotarpiu – o pripažinkim šiuo metu -> apskritai greitas gyvenimo tempas + karantinas + Kalėdinis laikotarpis -> yra įtemptas laikotarpis dažnai sutrinka miegas. Sunku užmigti, dažnai prabundi ar prabundi ir nebeužmiegi. Pasidomėjome, ką būtų galima padaryti, kad tas nutiktų rečiau, nes geros kokybės miegas yra viena kertinių sudedamųjų mūsų geros sveikatos dalių. Miegas yra atsakingas už organizmo atsistatymą, ne tik fizinį, bet ir psichologinį poilsį.

Esminis patarimas yra turėti ritualus miegui – mamos puikiai žino, kad mažiems vaikams labai padeda vakaro rutina, kai išmaudai vonelėje, paseki pasaką, paguldai į lovelę ar panešioji, kai kas vakarą vyksta tas pats – vaikas daug lengviau užmiega. Pabandyk mokyklinukui staiga vakare pasakyti „dabar miegot“ – gausi krūvą priekaištų, kad nebaigė žaist, dar ne laikas ir pan. Nepatikėsi, bet vakaro ritualai taip pat veikia ir mūsų smegenis – jei kas vakarą imsiesi panašių ar tų pačių atsipalaidavimo ir nusiraminimo ritualų – organizmas greičiau atsipalaiduos ir lengviau vėliau panirs į miegą. RItualus turi išsirinkti pati (pats), nes jų tikrai nėra universaliai tinkančių visiems, bet kažką iš mūsų rastų tikrai galėtum pabandyt prisitaikyti:

  1. Knyga. Knygos skaitymas kad ir 15 minučių išjungia bėgančias mintis, atjungia mūsų vis kažką sprendžiančias smegenis, jos nestimuliuojamos vaizdais iš telefono ar televizoriaus. Telefonas apskritai, turbūt pritarsi, yra privalomai uždraustas bent 1 valandą iki miego, televizorius mažesnė blogybė, o knyga veikia ypač atpalaiduojančiai – ypač tinkamai pasirinkta. Mes pačios kartais skaitom kelias knygas vienu metu, tad laikui prieš miegą turbūt tikrai nesirinktume istorinio romano apie antrąjį pasaulinį kartą – bet tai labai individualu.
  2. Odos ritualas – dažnai mokom – mylėk save. Susikurti lėtą, kvepiantį kūno ritualą kiekvienam vakarui yra daug laiko nekainuojantis, bet atpalaiduojantis procesas. Odos šveitimas sausu šepečiu suaktyvina kraujotaką, nušveičia negyvas ląsteles, vėliau pasirinkus Tau patinkančius kremus galima skirti tas kelias minutes kūno masažui, ir sveika, ir malonu, ir atpalaiduoja, ypač su muzika, skaniais kvapais ir žvakėmis. Žinai, prisipažinsim, dažnai pačios galvojam – neturiu laiko – bet jei jau taip atvirai – čia yra max 10 minučių.
  3. Eteriniai aliejai – ne be reikalo jie atsirado mūsų elektroninėje parduotuvėje. Yra visas glėbys augalų (germaniška ramunėlė, romaniška ramunėlė, Dalmatijos šalavijas, pipirmėtė, rožė, frankincensas), kurių eteriniai aliejai veikia atpalaiduojančiai, kurie net iš tiesų sukelia mieguistumą. Mūsų atstovaujamas gamintojas Anatome turi daugiau nei 20 eterinių aliejų mišinius sukurtus būtent atpalaiduoti ir grąžinti gerą miego kokybę (yra net keli miego mišiniai – nuo nemigos, perdaug aktyviai galvojantiems, giliai neįmingantiems. Nepatiko Anatome? Tiks ir įprasti eteriniai aliejai, klasikinė levanda taip pat puikiai nuramins.
  4. Meditacija – 47 skirtingų tyrimų studija padarė išvadą, kad meditacija sumažina stresą. Apie meditaciją, kaip pradėti, kuo naudinga ir kada medituoti būtinai rašysime dar vėliau.
  5. Dienoraštis – išmokti priimti save, išmokti pasidžiaugti mažais dalykais, išmokti įsivardinti, ką gero tądien nuveikei (net jei nuveikimas yra tiesiog geras poilsis – nustokime galvoti, kad nuolat turime būti produktyvūs). Kasdien po kelias eilutes, kelis punktus, o jei norisi ir kelis lapus. Susidėlioji mintis į stalčiukus ir ramiai eini per ritualus toliau.
  6. Vonia – turbūt reta (retas) mirksta vonioje kiekvieną vakarą, bet norime parašyti tiesiog priminimą, kad nereikia laukti progos ar savaitgalio – pavargai? Pripažink tai sau, nesėdėk su knyga/televizorius iki „standartinės“ valandos, kai paprastai eini miegoti, o eik ir mirk vonioje – su žvakėm, eteriniais aliejais ar vonios druska, smilkalais.