Kokius eterinius aliejus naudoti geresniam miegui?

Miegas yra vienas svarbiausių mūsų gerovės aspektų, tačiau dėl įtempto, šiuolaikinio gyvenimo, įtampos ir poreikių mūsų sveikatos piramidėje jo problemos pastebimos jau per vėlai, dažnai žmogus nuolat neišsimiega, blogai miega, o kreipiasi pas specialistus ir imasi rimtesnių priemonių jau tik kai nemiga neleidžia miegoti daugiau nei pusę nakties ilgą laiką. Kas trečias suaugęs žmogus kenčia nuo blogų miego įpročių, o tai kelia pavojų ir fizinei, ir psichinei sveikatai (1).

Minesotos universiteto slaugos mokyklos atliktas tyrimas padarė išvadą, kad eterinių aliejų įkvėpimas gali būti naudojamas sveikesniems miego įpročiams palaikyti (2).

Siekiant ramesnio ir reguliaresnio miego, eteriniai aliejai galėtų tapti mūsų vakaro rutina. Tačiau ne kiekvienas eterinis aliejus sukurtas vienodai arba tam pačiam tikslui. Pažvelkime į geriausius eterinius aliejus, kuriuos galima naudoti miegant.

Levandų eterinis aliejus

Galbūt labiausiai žinomas eterinis aliejus poilsiui ir atsipalaidavimui. Levanda yra naudojama kaip miego priemonė įvairiais būdais, įskaitant arbatas, geriamąsias kapsules ir purškalus kambariui. Manoma, kad levandų aliejuje esantys junginiai stimuliuoja neuromediatorių GABA, padedantį pasiekti ramią miego naktį (3). Mažas GABA aktyvumas buvo siejamas su nemiga, vieno tyrimo metu nustatyta, kad nemiga sergančių žmonių lygis buvo 30% mažesnis nei tų, kurie miegojo visą naktį (4). Tai yra labiausiai ištirtas ir efektyviausias eterinis aliejus miego sveikatai gerinti, todėl jis yra įtrauktas į visus Anatome miego aliejaus mišinius.

Frankincenso eterinis aliejus

Pasak dr. Anna Garrett (5),Frankincensas, gautas iš Boswellia augalo, turi atpalaiduojančią savybę, vadinamą terpenu, kuris yra susijęs su sumažėjusiu kortizolio kiekiu. Kortizolis yra hormonas, dažniausiai susijęs su stresu, todėl sumažėjęs kortizolio kiekis gali padėti geriau miegoti naktį (6).

Ramunėlės eterinis aliejus

Kaip ir levandos, ramunėlės yra dar vienas plačiai naudojamas eterinis aliejus miegui palaikyti dėl savo gebėjimo stimuliuoti GABA neuromediatorių (7). Istoriškai ramunėlės buvo plačiai naudojamos dėl gydomųjų ir lengvų raminamųjų savybių, kad sumažintų stresą ir nerimą, todėl tai yra ideali miego priemonė pernelyg aktyviems protams (8).

Jūros dumblių eterinis aliejus 

Nors jūros dumbliai labiausiai žinomi dėl maisto ruošimo, jie taip pat turi raminančių savybių, kurios gali palaikyti ramų miegą. Jūros dumbliuose yra junginio, vadinamo jūriniu polifenoliu, kuris, kaip įrodyta, skatina miegą panašiai kaip levanda ir ramunėlė: stimuliuodami smegenų GABA receptorius (9).

Rožių eterinis aliejus 

Įrodyta, kad rožių aliejus, be raminančio gėlių kvapo, turi atpalaiduojantį poveikį protui ir kūnui. Rožių aliejus gali sumažinti kortizolio kiekį ir suaktyvinti HPA ašį kovai su stresu organizme (10). Subalansavus šį hormoninį atsaką smegenyse, ramesnis, aiškesnis protas pasiruošęs miegui.

Išsirink savo Anatome mišinį – visi jie sukurti remiantis moksliniais tyrimais, unikalūs jų receptai gali padėti ne tik miegui, Anatome yra sukūrusi mišinių susikaupimui, atsipalaidavimui, pasitikėjimui. Juos gali rasti mūsų el. parduotuvėje.

 

  1. https://www.nhs.uk/live-well/sleep-and-tiredness/why-lack-of-sleep-is-bad-for-your-health/
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24720812/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3612440/
  4. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19014069/
  5. https://www.bustle.com/p/how-to-reduce-your-cortisol-levels-with-8-interesting-products-32702
  6. https://academic.oup.com/jcem/article/90/5/3106/2837129#61833257
  7. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10751547/
  8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2995283/
  9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5983271/#:~:text=Triphlorethol%20A%2C%20a%20Dietary%20Polyphenol,Eye%20Movement%20Sleep%20in%20Mice&text=Mar%20Drugs
  10. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1934578X0900400226
 

Nemokamas pristatymas nuo 50 eur