Judėjimas ir PMS

Juk pradėjome Laimingesnio gyvenimo programos antrąjį etapą. Atsidaryk google ir įvesk – kaip įveikti PMS, ką daryti per PMS, kaip sumažinti PMS – bet ką kažką panašaus ir gausi vieną iš patarimų – judėt, sportuot, mankštintis. Pagal savo galimybes. Seniai žinome, kad mums tas veikia, klausimas kiek kai kažką maudžia, kažką skauda, nuotaikos nėra norisi dar eit pabėgiot ar nulėkt į sporto salę (ko dabar dar ir negalima) – bet jei prisiverti, jei sugraibai paskutinius valios likučius ir vistik nemeti judėjimo tuo sudėtingesniu metu – rezultatas TIKRAI jaučiasi.

Radome kelis tyrimus, kuriuose moterys dalyvavo 8- 12 savaičių sporto programose, aerobinio sporto (bet koks judėjimas, kai padidėja kraujo spaudimas, gali bėgiot, greitai vaikščiot, plaukiot, turėtum pasirinkt tik pagal save) – dauguma moterų po šių programų jautėsi geriau, tiek fiziškai, tiek psichologiškai ir teigė, jog jautė mažiau PMS simptomų nei prieš programą. Analogiškas tyrimas buvo darytas ir su merginom, rezultatai lygiai tokie patys.

 

Pasivaikščiojimas, judėjimas ir PMS

Kokį sportą reikėtų rinktis? Aerobinį ar tarkim jogą? Viename tyrime, kuriame dalyvavo 72 moterys, daugiau teigiamo efekto, didesnį simptomų sumažėjimą vistik pajuto jogos grupė. TAČIAU, mūsų nuomonė yra tokia – jei joga ne tau, jei ją bandei (svarbus akcentas – jei nebandei – iš kur žinai?) ir pabandei ne vieną rūšį (yra labai lėtos lėtai besikeičiančių pozų jogos rūšys, yra ir greitesnės, besiremiančios judėjimu, pavyzdžiui, vinyasa), tikrai nerekomenduojam versti save. Rinkis tokį, kuris patinka TAU. Kad ir kas tai bebūtų.

Beje, viename dideliame tyrime apjungusiam 17 1993-2018 metais darytų tyrimų su viso 8817 moterimis, galutinė išvada buvo vistik –bet koks pasirinktas sportas mažina PMS simptomus. Pasirinktas sportas sumažina tiek fizinius PMS simptomus (skausmą, krūtų jautrumą, virškinimo sutrikimus), tiek psichologinius (nerimą, pyktį, irzlumą). Kitame tyrimo, kuriame dalyvavo krūtų jautrumą jaučiančios ir besikaupiančius skysčius PMS metu išgyvenančios moterys, rezultatai parodė, kad net ir pradėjus nubėgti vos 1 mylią per dieną – PMS simptomai lengvėja arba išvis išnyksta.

Tyrime su 754 moterim, kurios pradėjo sportuoti 3 kartus per savaitę 45-60 minučių (pripažinkim – nėra daug), gauti rezultatai tik patvirtina tai, ką rašėme – sportas iš tiesų mažina simptomus, taip pat šis tyrimas parodė, kad moterims sumažėjo ir juntamas skausmas mėnesinių metu.

Taigi…ne tinginiaut, o kelt užpakalį ir bent jau eit ilgesniam pasivaikščiojimui:)

 

 

Nemokamas pristatymas nuo 50 eur