9 mitai apie cukrų ir saldumynus

RUDAS CUKRUS SVEIKESNIS NEI BALTAS.

Rudas cukrus dažniausiai yra gaminamas lygiai taip pat kaip baltas, tik pridedama melasos, kad jį nudažyti. Tad deja čia irgi yra paprastas cukrus. Beje, rudas cukrus tai ne tas pats kas nerafinuotas cukrus, tačiau bėgam prie sekančio mito:

NERAFINUOTAS AR ALTERNATYVUS CUKRUS YRA SVEIKESNIS.

Iš labai mažos dalies taip, bet bet koks cukrus yra vis tiek cukrus. Ir pakeitus cukraus indelį į agavos sirupo buteliuką ne kažką išloši. Žinoma, daug alternatyvų cukrui yra kažkiek sveikesnės. Tarkim turi daugiau mineralų ar kitų medžiagų. Bet na pripažinkim – juokinga būtų valgyti cukraus alternatyvas dėl mineralų. Įsivaizduok, kiek reikėtų prisipilti agavos sirupo į arbatą, kad gautume kažkokį papildomų mineralų efektą. Tarkim magnio per dieną reiktų suvartoti 300-400 mg, o 100 gramų kokosų palmių cukraus yra 29 mg…tad per dieną reiktų suvartoti 1,3 kg kokosių palmių cukraus 😀 Skanaus! Čia net saldumynų mėgėjai tiek neįveiktų.. Tad taip – iš dalies alternatyvus, nerafinuotas, natūralus cukrus yra kažkiek sveikesnis, bet tai jokiu būdu nėra SVEIKA alternatyva, NĖRA rekomenduojama jį vartoti ir jis tikrai nėra SVEIKAS maistas.

DIRBTINIAI SALDIKLIAI YRA SVEIKESNI.

Tyrimai rodo, kad dirbtiniai saldikliai cukraus kiekį kraujyje gali kilstelėti aukščiau nei cukrus. Taip pat yra atlikti tyrimai, kurie rodo, kad dirbtiniai saldikliai keičia bakterijų santykį žarnyne. Vadinasi, daro įtaką ne tik cukraus kiekiui, bet ir virškinimui, imuninei sistemai ir t.t.

VAISIŲ SULTYS YRA SVEIKA.

Hmm, vaisių sultys yra sveika – dalis tiesos tame yra, tačiau dažnai jose yra pridėta papildomo cukraus. Tiesiog, kad būtų saldesnės. O tai jau tikrai nėra sveika. Ir šiaip mūsų nuomonė yra, kad jei gali gerti vandenį ar arbatą – rinkis juos, o ne sultis – nuo jų nepavalgysi, o cukraus ir kalorijų kiekis panašus kaip gero saldumyno.

ORGANIŠKAS, NATŪRALUS, EKOLOGIŠKAS CUKRUS YRA SVEIKESNIS

Ne. Griežtas ne. Gamybos būdai galbūt skiriasi, tačiau cheminė formulė lieka ta pati – cukrus yra cukrus.

GERIAUSIA RINKTIS PRODUKTUS SU UŽRAŠAIS „MAŽIAU CUKRAUS“ ir „BE CUKRAUS“.

Kartais taip – geriau. Tačiau tikrai ne visada. Labai dažnai gamintojai apgaudinėja pirkėjus tokiais užrašais ir vietoj paprasto cukraus sudėtyje gali rasti agavos sirupo, fruktozės, kokosų cukraus ir pan. O kai kuriuos iš šių „NE CUKRŲ“ organizmas atpažįsta ir skaido sunkiau. Ir nuo to gali būti tik blogiau, jau nekalbant apie tai, kad kai kurie cukraus pakaitalai yra visiška chemija. Tad pamačius tokį užrašą visų pirma pulk žiūrėti sudėties.

CUKRUS SUKELIA HIPERAKTYVUMĄ.

Deja, negalime saldainių apkaltinti dėl vaikų neklausymo. Yra pasirodę nemažai tyrimų rodančių, kad čia stipriai veikia placebo efektas: t.y. tėvai yra daug labiau linkę apibūdinti savo vaikų elgesį kaip hiperaktyvų, kai galvoja, jog vaikai valgė daug cukraus. Kitas faktorius čia yra tas, kad dažniausiai vaikai daug saldumynų valgo per šventes (kas dažnai susiję su daug žmonių, kitų vaikų, pasikeitusia erdve, pačiu šventės faktu ir pan.). Todėl natūralu, kad vaikas ir negavęs daug saldumynų būtų išsibalansavęs.

REIKIA VENGTI VAISIŲ.

Dar vienas mitas, kuriame kažkiek tiesos yra. Bet vis tik priskiriame prie mitų. Vaisiai turi daug viso kito gero (vitaminai, antioksidantai, ląsteliena, ..), kas mūsų akimis juos permeta iš blogojo sąrašo prie geriečių. Juolab, kad vietoj saldumynų renkantis vaisius apskritai reikėtų džiaugtis, o ne save dar graužti ir už tai. Atsisakius ne tik saldumynų, bet ir vaisių dažnai tai baigiasi…saldumynais. Todėl geriau organizmą lepinti vaisių saldumu, o ne cukrumi.

CUKRUS SUKELIA DIABETĄ.

Ne, cukrus nesukelia diabeto. Žmonės, sergantys diabetu turi riboti suvartojamą cukraus kiekį, tačiau cukrus pats savaime diabeto nesukelia.