Saldumynų priklausomybės testas

Pabandom pasitikrinti – gi neskaudės 🙂 Yra trumpas pasitikrinimas pagal Yale maisto priklausomybės testą – mes šį testą adaptavome cukrui:

  • Vartojama daugiau ir ilgiau nei planuota – nori 1 saldainio, o suvalgai 4;
  • Pakartotinai bandoma mesti vartoti – nuo pirmadienio/nuo rytojaus/nuo Naujų metų/po gimtadienio;
  • Skiriama nemažai laiko įsigyti, vartoti, vėliau atsigauti – nuo ryto galvoji apie pietų desertą, juo mėgaujiesi, o paskui graužiesi ar planuoji saldumynus toliau;
  • Dėl maisto atsisakoma tam tikrų kitų veiklų – mieliau smaližiauji nei eini žaisti su vaikais;
  • Vartojama net ir žinant neigiamas pasekmes – žinai, kad nesveika, kad graušiesi, kad nereikia, bet…;
  • Išaugusi tolerancija produktui – vis norisi daugiau – nuo vieno deserto per pusryčius pereinama prie ‘saldumynavimo‘ visą dieną;
  • Produkto atsisakymas sukelia įprastas atmetimo reakcijas ir produktas vėl pradedamas vartoti save paguosti – atsisakius saldumynų pradedama nuolat apie juos galvoti, kaupiasi seilės vien pagalvojus, gali imti drebulys, kyla stresas ir įtampai kylant galų gale grįžtama prie saldumynų;
  • Vartojamas sukelia stresą – valgai ir nervuojiesi, kad blogai darai;

Yale maisto priklausomybės testą naudoja ir medikai. Neprofesionalams jį naudoti kiek sudėtingiau, todėl mes rekomenduojame tiesiog atsakius įsivertinti – jei teigiamai sau priskyrėte daugiau nei 5 teiginius – verta susimąstyti. Galų gale mums atrodo akivaizdžiau nei akivaizdu – suvokiant, kad cukrus kenkia tavo sveikatai, vis tiek jį vartoti ir vartoti kasdien – tiesiog nėra logiška.