Kaip išlaikyti balansą dirbant iš namų?

Žiūrėkit, tik pabandysime atspėti – nemažai mūsų kartais pasvajodavo turėti galimybę dirbti iš namų, išvengti kamščių, rengtis kaip nori (retkarčiais dėl video skambučio užsimetant marškinius), valgyti sveiką namie gamintą maistą, per pertraukėlę nugriūti ant savo mėgstamos sofos, o gal išeit pasivaikščiot po rajoną – taigi tobula! Aha, bet kažkaip viskas apsivertė prieš mus ir dabar tas darbas iš namų, kad ir koks fantastiškas ir nerealus, ir atpalaiduojantis bebūtų – vistik daugkam kelia būtent nepatogumų, streso, išbalansuoja.

Per televiziją ir portalų naujienose vis kalbama, kaip padidėjo darbo valandos dirbant iš namų (o neturėjo būti atvirkščiai?) – atrodo sutaupei ant važinėjimo, kodėl nepadirbus ilgiau? Mėgsti rytais apsidirbti, kol dar telefono ragelis neskamba melodijomis? Kodėl neatsikėlus anksčiau.. Dirbai visą dieną – kodėl vakare dar neprisėdus pasibaigt? Visa ta turėta rutina – namai – darbas – namai – staiga sugriuvo, o naują susikurti daugkam sekasi sunkokai.

Dar prisiminkim ne tik darbo laiko balanso iššūkius, bet ir aplinkos iššūkius, ypač dirbantiems su vaikais namuose (nuotolinis, pratęstos atostogos ir visi kiti smagumynai) – tai tik dar labiau skatina padirbti anksčiau ar ilgiau, ar vėliau; darbas nėra toks kokybiškas, o ir keliantis daug streso – bandai būti ir palaikančia, kai reikia pamokančia mama (ar tėčiu), bandai būti gera darbuotoja, o rezultate jautiesi visur nepakankama (-as).

Mūsų patarimai kaip vistik maksimaliai išlaikyti balansą šiais keistais mums laikais:

  1. Vis dėlto APSIRENK. Treningai yra patogu, bet apranga įpareigoja – nebūtina rengtis kostiumėlio ar kostiumo, bet bent jau džinsai (sekantis lygis nuo treningų) turėtų atsirasti ant Tavęs. Apsirengus oficialiau lyg siunti žinutę – „aš darbe“, o ne „aš namie, vat maždaug nuo dabar bandau pradėt dirbti“. Taigi, apsirengei, pasikvėpinai ir sėdi į darbo vietą.
  2. BENDRAUK – bendrauk su savo komanda, su bendradarbiais, klientais ar partneriais. Mes esame žmonės ir esame pratę bendraut, dažno darbas vyksta komandoje ar kažkokia forma bendradarbiaujant su kitais. Išlaikyti tą žmogišką kontaktą, kad ir virtualia forma yra labai svarbu – taip jautiesi visdar esantis komandoje, jauti darbo ritmą, žinai, su kuo susiduria kiti.
  3. DARBO VIETA – svajonė dirbti nuo sofos, iš lovos ar mėgstamo fotelio gali išsipildyti, bet geriau susikaupsi ir daugiau nuveiksi vistik darbo vietoje – net jei tai tavo virtuvės stalas, bet jį susitvarkius po pusryčių, susidėjus darbo reikmenis, Tu jau savo asmeniniam ofise. Norisi – įsigyk ar pasigamink namų ofiso aksesuarų (dėtuvių, posterių, užrašų knygelių ir pan.)
  4. SUSIKURK DIENOTVARKĘ – lygiai kaip ir darbe, žinai, jog turi jame būti tiksliai ar maždaug kažkada, na ir baigi dažniausiai tam tikru metu – tas pats turi būti ir namuose. Jei žinai, kad pirmoje dienos pusėje turėsi daugiau padėti vaikams su pamokomis, viskas OK – ir Tau, ir vaikams bus gerokai daug lengviau jei tą laiką tiesiog išsibrauksi iš dienotvarkės ir pavadinsi mamos ar tėčio laiku, o ne pro sukąstus dantis bandysi paaiškinti, ko vaikas nesuprato pamokoje, AR prideginsi pietus, nes bandai dar ir dirbti. Ir viskas gerai, jei dirbsi šiek tiek ilgiau, nes va pirmąjį pusdienį turėjai kitų pareigų – tiesiog aiški dienotvarkė, susidėliotos darbo ir ne darbo valandos įstato Tave į sveiką rutiną.
  5. RŪPINKIS SAVIMI – žinot, manom, jog šis laikotarpis yra pavojingas. Lyg gyveni tą savo svajonių nuotolinio darbo gyvenimą, bet juo nesidžiaugi, ne viską spėji, persidirbi, toks ritmas yra naujas ir Tau, ir Tavo organizmui, juk pripažinkim, kad pasikeičia net mitybos įpročiai, kelies turbūt ne tuo pačiu metu, gyveni kitaip – tai yra stresas mūsų organizmui, o kartu ir mūsų psichologinei būsenai. Tad mokėk pabaigti darbą (ne tik išjungiant kompiuterį, bet ir darbą galvoje), mokėk skirti sau laiko, medituok, mankštinkis, taip pat siūlome naudoti eterinius aliejus – jie atpalaiduoja, sukuria gamtos aplink mus įspūdį, padeda susikaupti. Atrask savo ritualus, kurie Tave nuramina – vonia vakare, galbūt minėti eteriniai aliejai, gal knyga ar šiltas pokalbis prie žvakės.
www.monu.lt