Kaip išbristi iš vienatvės jausmo?

Neseniai rašėme straipsnį apie vienatvę ir ir kokias rizikas ir problemas ji gali kelti. Bet kokiu atveju, net ir be ligų vienatvė yra nemalonus jausmas, jis kelia daug nemalonių emocijų, nesaugumo jausmą, mažina pasitikėjimą, savivertę, kelia nerimą, baimę. Apie tai rašyti turbūt net neverta – būti vienai, pabūti vienai yra viena, o nuolat jaustis vienišai – visai kas kita.

Mūsų išieškoti patarimai, kaip išbristi iš vienatvės jausmo:

  1. Mūsų kartojamas ir kartojamas patarimas – Tu esi suaugusi moteris ir gali daryti sprendimus bei imtis veiksmų. Kai tą įsisąmonini ir iš tiesų suvoki, kad viskas yra Tavo rankose ir Tu gali viską pakeisti, visi sekantys žingsniai yra daugiau nei įmanomi.
  2. Pasidaryk sąrašą žmonių – vienoje pusėje su kuriais bendrauji, kitoje – su kuriais bendravai, bet bendravimas atšalo, nutrūko – kruopščiai jį peržiūrėk ir pati sau įsivardink (jei nori skirk žvaigždutes, draugystės laipsnius – o kas draudžia iš to pasidaryt žaidimą??) kodėl jautiesi nuo jų visų nutolusi, kas trukdo su jais bendrauti, kas trukdo pasikviesti juos kavos/pietų/vakarienės/pasivaikščiojimo?
  3. Pasidaryk veiklų dienoraštį – paprastai vieniši žmonės mėgsta pasitraukti iš socialinio gyvenimo (na kiek mėgsta, o kiek juos priverčia vienatvė), jie pasidaro dar uždaresni, kas veda prie dar didesnės vienatvės – tad – ką veiki po darbo? ką veiki darbo pietų metu? kaip atrodo Tavo savaitgaliai? Kada paskutinį kartą išbandei kažkokią naują veiklą? Nuėjai į naują vietą? Grįžk prie punkto Nr. 1 – kritiškai ir sąmoningai peržvelk, ar nėra taip, kad pati esi save uždariusi į vienatvės burbulą?
  4. Esamą padėtį peržvelgei, o dabar imk popieriaus lapą ir rašyk viską iš eilės – ką norėtum veikti ir išbandyti? Tai gali būti visiškai beprotiškas brainstormingas – nuo šuolių su parašiutu iki buhalterijos kursų, nuo pietų su klasioke, kurios nematei 20 metų iki vakarienės tamsoje. Visiškai nesvarbu, net jei galvoji, kad nerastum kompanijos tom veikloms – rašyk viską, kas tik topteli į galvą. O tada perskaityk, pasižymėk tas veiklas, kurios arčiausiai širdies, norų ir galimybių IR sulygink su 2 punkto žmonių sarašu – ką galėtum pasikviesti? Nenori nieko kviesti? Puiku – laikas pabūti vienai ir pradėt mokytis tuo mėgautis veikiant kažką, kas Tau įdomu:)
  5. Kalbėk su nepažįstamais – kasininke, pardavėja, treneriu, žmogum iš kito darbovietės skyriaus, taksistu, bet kuo – užmegzk tuos pokalbius apie nieką, orą, pandemiją, kainas ar kas tik topteli į galvą – net ir po tokių nedidelių, nereikšmingų, bet tikrų pokalbių jausies geriau.
  6. Nevertink ir nelygink savęs – socialiniai tinklai mus atitolina, verčia mus jaustis prastesniais – venk to, nedaryk to, išsivalyk savo įpročius. Vienatvęs jausmą patiriantys žmonės, psichologai teigia, pradeda kaltinti save „aš esu neįdomi / neverta / nepakankama “ – todėl esu vieniša (vieniša gali būti ir turėdama vyrą, ne fizinį vienišumą turim omeny), tą dar paskatina instagramas ir facebook’as – ten tiesiog ‘gyvi’ įrodymai, kad Tu iš tiesų nesi įdomi / tokia linksma / taip įdomiai gyvenanti / apskritai apgailėtina, nes nieko neturi, ką įkelti. Nustok, Tu esi nuostabi, tik pamiršai:)
  7. Savanoriauk – tai suteikia TIEK daug gerų emocijų, iš tiesų daryti kažką gero, aukštesniu tikslu nei Tavo vienatvė. Gali save apgauti – kad ir kaip norėtųsi toliau sėdėi savo vienatvės burbule, įtikink save, kad Tau reikia padėti kitiems žmonėms, gyvūnams, ligoninės darbuotojams – susigalvok, ką nori daryti ir prisidėk:) beje, šalutinis gerasis efektas be gerų darbų ir karmos taškų – susipažinsi su naujais žmonėmis ir tikrai su kažkuo pabendrausi.
  8. Susikurk įkvėpimo lentą – iš 3čio punkto veiklų, Tave įkvepiančių žmonių, citatų, video, iš gražių prisiminimų ir tada pasileisk plaukus:) jei ir leisk pinigus – tik ant patirčių, nors pinigų šiam planui net ir nereikia.
  9. Mylėk save – tiek psichologiškai – stabdyk bet kokias neigiamas mintis apie save, tiek fiziškai – pasilepink, nueik į masažo saloną, nuvažiuok į SPA (kai jau juos atidarys), pradėk sportuoti, sveikiau maitintis, pradėk iš tiesų turėti kokybiško laiko, kad ir su savimi (karšta vonia, meditacija, vakaras su knyga). Visada galvok – ką sakyčiau draugei, arba, kas mums labai pasiteisinę – ką sakyčiau savo vaikui?
  10. Kreipkis į psichologą – psichologai padeda sveikiems žmonėms, nereikia sirgti depresija, turėti kokį nors rimtą psichologinį sutrikimą, kad nueiti pas psichologą. Būk sau švelni, pabandyk.
Nemokamas pristatymas nuo 50 eur